Живи, а то хуже будет
Дорис Херинг писала так о втором акте "Жизели" с Карлой Фраччи и Эриком Бруном: "...in the beginning the second act shared by Carla Fracci and Erik Bruhn created a tantalizing contrast. Inhabited by the spirit of Giselle, Fracci became transcendent. At the same time she was demonic, already a Wili. Hers was the only second act with this kind of conflict.
Bruhn's Albrecht remained mortal and vulnerable. He was not so much guilty as mesmerized. And so with fiery calm she led him through a totentanz to moral and emotional destruction.
As Bruhn puts it, "With Carla you were emptied at the end." So, too, was the viewer".
Машину времени мне к подъезду.

Bruhn's Albrecht remained mortal and vulnerable. He was not so much guilty as mesmerized. And so with fiery calm she led him through a totentanz to moral and emotional destruction.
As Bruhn puts it, "With Carla you were emptied at the end." So, too, was the viewer".
Машину времени мне к подъезду.

Херинг очень правильно отмечает, как важна в этой паре Карла - а то некоторые норовят все про Эрика, а про Карлу только во вторую очередь. А она, как Жизель в данном случае, задает настроение, требует отдачи, и в результате в финале все выжаты, зритель ошалел, спектакль удался! )
Ну, поскольку книга посвящена Жизели и Альбрехту, то никак нельзя было обойти Жизель вниманием.)) Но в том-то и чудо партнерства Карлы и Эрика - они не затмевали друг друга, а сияли вместе и даже немного ослепляли своим сиянием.